Mitä Dropbox ja Airbnb opettavat modernista kasvusta?
Kasvuhakkerointi on käytännönläheistä, systemaattista testaamista. Tässä artikkelissa pureudumme kahteen maailman tunnetuimpaan esimerkkiin: Dropboxin käyttäjämäärän moninkertaistamiseen ja Airbnb:n kasvuloikkaan Craiglistin avulla. Näiden esimerkkien avulla opit, miten voit soveltaa samoja periaatteita omaan liiketoimintaasi.
Dropboxilla oli laadukas tuote, mutta perinteinen maksettu mainonta ei skaalautunut. Ratkaisu löytyi yksinkertaisesta oivalluksesta: käyttäjät toivat uusia käyttäjiä – jos siitä tehtiin kannattavaa.
Dropbox loi refer-a-friend-ohjelman:
Airbnb:n suurin haaste alkuaikoina oli tarjonnan ja kysynnän epätasapaino. Heillä oli hyvä alusta, mutta ei tarpeeksi asuntoja.